bize ulaşın

formu temizle
gönder

Tebrikler

Mesajını başarılı bir şekilde iletildi.

Tamam

İşe alım süreçlerinin olmazsa olmaz unsuru mülakatlar, başvuran ve işe alımı yapacak kişiler olmak üzere iki taraf için de özen gerektiren aşamalardır. İşe alımı gerçekleştiren insan kaynakları uzmanlarının başvurana hem yeni çalışanları hem de dış dünyadaki müşterileri gözüyle bakmaları gerekmektedir. Bu göz önüne alındığında kurum imajı için işe alım süreçlerinde farklılık oluşturacak uygulamalara yönelme ihtiyaçları doğar. Bu yazımızda, oyunlaştırma ile işe alım süreçlerine yenilik katıyoruz.

Kendinizi 5 yıl sonra nerede görüyorsunuz? Neden bizi seçtiniz? Şirketimize ne katabilirsiniz? Sizi neden işe alalım? Mülakatlarda sık sık duyduğumuz sorular… Sorulanları cevaplamak için günler öncesinden düşündüğümüz, belki de bu soruların oluşturduğu gerginlikle kendimizi gösteremediğimiz iş mülakatları…

İşe alım süreci, hem İnsan Kaynakları Uzmanları için hem de adaylar için zorlu bir süreç. Bir ilan açılıyor. Yüzlerce, belki de binlerce aday başvuruyor. Ön elemede belki de doğru aday gözden kaçıyor. İK uzmanları, yetenek avına çıkıyor. Uzun süren bu süreç sonucunda o kişi bulunuyor. Belki de bu süreç, ‘o kişi’yi çoktan yıldırmış oluyor.

İşte bu noktada, bir yenilik gerekiyor. Hem İK uzmanlarını hem de adayları olumlu etkileyecek bir yenilik. Ana malzemesi yaratıcılık olan, buram buram eğlence kokan, deneyenlerin ağızlarını kulaklarına vardıran işe alım süreçlerinde oyunlaştırma yeniliği.

Nedir bu oyunlaştırma? En kısa yoldan anlatırsak; puanlama, rozet kazanma, seviye atlama, ödül elde etme, cezadan kaçma gibi oyun mekaniklerini, oyun olmayan içeriklere uygulayıp, işi oyuna çevirmektir.

“Oyun mu oynuyoruz kardeşim, biz ciddi bir iş yapıyoruz!”

Evet, biz de ciddiyiz. Oyunlaştırma ile ciddi ciddi öğreniyoruz. Hem de eğleniyoruz.

Asıl konumuza geri dönelim. İşe alım sürecinde oyunlaştırma nasıl kullanılıyor?

Oyunlaştırma ile adayların sadece ilan okuyarak değil, yapacağı işi tanıyarak ve deneyimleyerek başvurmasını sağlayabilirsiniz.

Başvuru sürecinde, uzun ve sıkıcı formlar doldurtmak yerine, çeşitli görevlerin olduğu, bu soruların eğlenceli bir şekilde sunulduğu bir oyunlaştırma projesi kullanabilirsiniz.

Bu süreçte, aday olma potansiyeli olan kişilere de ulaşabilirsiniz. Örneğin; üniversitelerin kariyer günlerinde, hedeflediğiniz aday kitlesine bir oyunlaştırma projesiyle şirketinizi tanıtabilirsiniz. [e]instein olarak, özellikle gençlere yönelik bu tür çalışmaların hem şirket hem de adaylar için birçok olumlu yönünün olduğunu tecrübe ettik. İşte bunlardan birkaçı: Adayların, şirketinizde çalışmanın artılarını deneyimlemesini sağlayabilirsiniz. İşe ya da staja başladığında nelerle karşılaşacağını, ne gibi sorumlulukları olacağını oyun oynarken görmesini sağlayabilirsiniz. Böylece karşınızda, sizinle çalışmaya istekli adaylar görürsünüz. Dahası, kafası karışık adaylar yerine; iş tanımını bilerek ve yapabileceğine inanarak başvuru yapmış adaylarla daha kaliteli bir mülakat yapabilme şansına sahip olursunuz. Adaylar, iş tanımını kendilerine uygun bulmasalar bile, gelecek ilanlar için sizi takibe alacaklardır. Çünkü onlara şirketinizi eğlenceli bir şekilde tanıttınız ve ilgilerini çekmeyi başardınız.


İlgi çekmek demişken, aslında İnsan Kaynakları Departmanlarının bir etkisi de kurumun imajını ve itibarını yansıtmak. Siz onları adaylar olarak nitelendiriyorsunuz; ama onlar sizin müşterileriniz de olabilir. Sıkıcı bir mülakat sürecinde, aynı zamanda müşteriniz olan bir aday üzerinde olumsuz bir etki bırakıyor olabilirsiniz. [e]instein ile planlayacağınız bir oyunlaştırma projesiyle, ulaştığınız kişileri müşteri olarak da etkilemeyi başarabilirsiniz.

Einstein 10 Şubat 2020

Referanslar