bize ulaşın

formu temizle
gönder

Tebrikler

Mesajını başarılı bir şekilde iletildi.

Tamam

Kullanıcı deneyimi bir kişi ile ürün veya hizmet arasındaki etkileşimdir. Kullanıcı deneyimi kullanılan o ürünün başarısında etkiye sahip olan en önemli sebeplerden biridir. Bu yazımızda, e-öğrenmede kullanıcı deneyimi kalitesinde ön plana çıkan birkaç faktörlerden bahsediyoruz.

Eskiden bir kullanıcı ile e-öğrenme arasındaki etkileşim sadece bir bilgisayar aracılığıyla oluyordu, böylece dersler statik bir öğretim tarzı düşünülerek oluşturuluyor ve tasarlanıyordu. Masaüstü hala çok popüler bir öğretim şeklidir, ancak aynı içeriğe değişik araçlar ile erişim beklentisi de mevcuttur. Kullanıcı deneyimi, görsellerin ve teknolojinin, kullanıcının kontrolü kaybetmesine neden olmayacak şekilde uyumlu tasarlanması gözetir.


Bir derste izlenen yol ne kadar basit tutulursa kullanıcılar gördüklerini ve kendilerinden beklenenleri o kadar iyi anlayabilirler. Çevrimiçi bir eğitimde de bu böyledir. Örnek vermek gerekirse, bir web sitesini ele alalım; ‘ana sayfa’, ‘hakkımızda’ ve ‘portfolyo’ gibi terimler aradığımızı bulmamıza yardımcı olmak için sitenin ‘header’ adı verilen üst kısmında bulunurlar. Akıllı telefonumuzda ya da masaüstü bilgisayarımıza baktığımızda; bir ev simgesinin bizi nereye götüreceğini kolayca anlayabiliriz. [e]instein olarak ürettiğimiz içeriklerde, bir tıklamayla eklenebilecek yardım, menü ve sözcük tuşları gibi kullanıcı tarafından anlaşılması kolay özelliklerle kullanıcılarınızın kontrolü ellerinde bulundurabilecekleri çözümler üretiyoruz. İçeriğe nereden erişilirse erişilsin, yalın bir kullanıcı deneyimini sağlanmasına öncelik veriyoruz.

[e]instein’ın eğitim üretiminde kullandığı çoklu gösterim yöntemi, içeriği cihaza özel üretilmesini sağlar.

Bazen kullanıcı kitleniz, eğitiminize tek bir araç üzerinden erişebilir, bu gibi durumlarda kullanıcı deneyiminin farklı ekran boyutlarına nasıl dönüşebileceği önemli değildir. Bir dersi bir akıllı telefon ya da bir tablet için oluşturmak, kaydırma hareketlerinin kullanımı, grafiklerin nasıl görüneceği ve ekrana kaç sözcük sığacağı gibi konuları göz önünde bulundurmak gerekir. [e]instein’ın eğitim üretiminde kullandığı çoklu gösterim yöntemi, içeriği cihaza özel üretilmesini sağlar. Bunun anlamı, bir uygulamayı sadece mobil veya tablet ürün için yaparken aynı zamanda gösterme şartlarını çoklu alet dersine özgü olarak da uygulayabilirsiniz. Bir başka deyişle, [e]instein sizin için tek bir eğitim tasarlayıp, bu eğitimin farklı cihazlara göre içeriğinin değişkenlik göstermesini sağlayabilir.

Einstein 10 Şubat 2020

Referanslar